MobiCow

Friday, July 18, 2008

Cerita Ceriti

Cerita 1

Pada satu petang, kambing menegur ayam :
"Apalah ko ni ayam, baju lawa tapi tak pakai selipar.."

Ayam bengang lalu menjawab :
"Ko lagi la....janggut panjang alim konon.....seluar tak pakai...tak malu!"


Cerita 2

Pada satu hari, sepasang lalat sedang makan tahi. Tiba-tiba isteri lalat bersuara :
"Bang, kenapa kita hari2 makan tahi?"

Suami lalat pun menjawab :
"Hissshh..jangan cakap benda-benda kotor masa tengah makan........ tak baik"


Cerita 3

Dikisahkan, seorang buta bertanya kepada aweknya yang sedang memimpin tangannya :
"Sayang..betul ker sayang nie ikhlas..!!? "

Lantas..aweknya menjawab :
"Tentulah..saya sayang awak tau..!!"

Kemudian, aweknya pula bertanya :
"Awak rasalah, saya nie.. cantik tak?"

Si buta menjawab :
"Saya tahu.. kalau awak nie cantik, tentulah awak takkan pilih saya yang buta nie sabagai pasangan.. ehehe!!"


Cerita 4

Bersebelahan dengan kebun Pak Pandir, ada sebuah kolam yang besar. Banyak itik liar berkeliaran di situ. Pak Pandir beberapa kali cuba menangkapnya tetapi gagal. Setelah bosan mengejar itik liar, Pak Pandir mengeluarkan roti lalu mencelupnya ke dalam kolam dan terus memakan roti cicah air kolam.

Pak Kadok ternampak perbuatan Pak Pandir lalu bertanya :
"Mr Pandir, apa yang kau buat tu ?"

Pak Pandir menjawab :
"Aku makan roti cicah sup itik. Meh la join .. "

No comments: